fredag 15. juni 2012

Pastarett!

Storm er glad i spaghetti.
Og det er vel i grunn de andre i huset også, men jeg er så lei av den vanlige
Spaghetti/kjøttdeigretten. Derfor prøvde jeg meg på noe nytt i går.
Som var veldig godt, så da tenkte jeg dele oppskriften med dere :)


Du trenger:

-3ss Tomatpesto/ rød pesto
-4ss Matyogurt/creame fraice
- En halv gul løk hakket.
-Nesten en boks grovhakket tomater (jeg brukte den med chilli).
-1pk med spekeskinke (evt. serrano ect. jeg brukte den ta 3 for 69 hos Coop)
- Mozerella.
-Pasta etter ønske, her er spaghetti populært så da ble det det ;)

Gjør:

-Varm olje, og mørne den hakkete løken.
- Ha så i 3 ss rød pesto
- Ha så i yogurten
- Og de grovhakkete tomatene.
-La dette så småkoke.
- Etter en stund brukte jeg "potetmoseren" (sånn du moser potet til mos med) og klemte ut de
store tomatbitene.

 Kok pasta.

Sett stekepannen på middels varme og ha i en dråpe olje.
Strimle spekeskinken og stek den lett.

Nå er retten klar:
Legg pasta på en skål, ha på tomatsausen og topp med spekeskinke, og
en dæsj fersk mozerella. (Eller revet).
Jeg serverte med hvitløksbrød.

Tok meg 15 minutter å lage :)
Enjoy!

7 kommentarer:

  1. Hørtes veldig godt ut :)

    Ønsker deg en nydelig helg.
    Klem Renate

    SvarSlett
  2. Å det hørtes godt ut:)her har det vært kjøttdeig og spaghetti idag:)
    Fin helg til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. En ny oppskrift er alltid kjekt!
    Hvor ofte er det ikke at man står på butikken og lurer på hva man skal ha til middag?! Takk for tipset :)

    Setter forresten stor pris på de fine kommentarene du legger igjen hos meg :)
    Ser frem til å følge deg og din svenske drøm :)

    God helg!

    SvarSlett
  4. Takk for at du deler slikt godt! Veldig glad i pasta her i heimen å!

    FIN uke til deg! Klem herfra :D

    SvarSlett
  5. Hørtes fabelaktig ut!

    Fineste søndagskvelden til deg, vakre.
    Her skal vi bare slappe av og kose oss.

    Smil og fine tanker!
    klem

    SvarSlett
  6. Nam nam, det skal prøves!

    Ha en fin kveld :) klemklem

    SvarSlett
  7. mmm.... detta lät smaskens! Det ska jag absolut prova en dag!

    Önskar dig en härlig dag!
    Solen skiner här i Arendal så idag blir det nog grillkos på verandan!
    Kram Joy

    SvarSlett

Setter stor pris på at du tar deg tid til å kommentere :)